Ezen az oldalon csak az elkészült torták és sütemények képeit teszem közzé, recepteket nem. A receptek feltöltését is megkezdtem, ezen az oldalon keresgélhettek a folyamatosan bővülő választékban: http://inci-receptjei.blogspot.com/

Figyelem! Újdonság! :-)
Verses meséim a http://incifincimesek.blogspot.com/ oldalon találhatóak.



2012. június 2., szombat

Szedres csokitorta

Sógoromnak ma van a születésnapja (ezúton is sok boldogságot kívánok, Ati!), és csokitortát szeretett volna. Mivel kicsit unalmasnak találom már a szokványos csokitortákat, kicsit megbolondítottam. A hercegnős torta készítésekor elég sok szedret átpasszíroztam, így maradt velő. A kakaós piskóta tetejét levágtam, hogy szép egyenletes legyen, és összedaraboltam, elkevertem a szedervelővel és jó sok olvasztott csokival, és ez lett a töltelék két kakaós piskótalap között. A díszítéshez csokirudakat, és sok-sok tejszínt használtam, ill. csokit és szedret. Mivel megkóstoltuk, elmondhatom, hogy fantasztikus lett. :-)







Ez akép még a díszítési fázisban készült, amikor körberaktam a csokirudakkal a tortát:


Íme a torta belülről:



3 megjegyzés:

  1. Kedves Inci,

    nagyon szeretném elkérni a pontos receptet, meg hozzávalókat. Hétvégén szeretném megsütni egy 60. születésnapra. Csodásan néz ki. Köszönöm szépen előre is!! Anita

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Anita,
      Csak most olvastam a kérésedet, remélem, még nem későn. Teljesen pontos arányokat nem fogok tudni mondani, mert nem mértem semmit, de igyekszem nagyjából megsaccolni őket.
      A piskóta egyszerű kakaós piskóta, a receptet itt találod: http://inci-receptjei.blogspot.hu/search/label/Kaka%C3%B3s%20pisk%C3%B3ta
      A szedervelőt úgy készítettem, hogy kb. fél kiló szedret feltettem egy lábosban a tűzre nagyon kicsi vízzel, és főztem rajta annyit, hogy puhuljon valamennyit. Átpasszíroztam egy szűrőn, hogy a magokat kivehessem belőle. A maradék lett a velő.
      A piskótából két szép karikára van szükség, ami a teteje és az alja, a többit összevagdostam apró kockákra. Étcsokit olvasztottam (kb. 30 dg-ot), és összekevertem a szedervelővel ill. a piskóta kockákkal. Ezt a keveréket még lehet kicsit módosítani ízlés szerint: tehetsz bele porcukrot, ha nem elég édes, esetleg valamilyen likőrt, ha pikánsabb ízre vágysz.
      Ezt töltöttem be a két lap közé. Biztosan megdermed, mert a csoki is visszadermed, és a piskóta is szívja a nedvességet.
      A dekorációhoz üreges csokirudakat használtam, amiket olvasztott csokiból készítettem úgy, hogy kemény fóliára kentem a csokit, és feltekertem, gumival rögzítettem, dermedésig hűtöttem őket. De szerintem használhatsz készen kapható Roletti-t is hozzá, azzal is ugyanolyan szép lehet.
      A torta tetejére tejszínhab rózsák kerültek nyomózsákból, kakaóporral ill. ételfestékkel színezve.

      Remélem, segítettem.

      Üdv: Inci

      Törlés
  2. igen, köszönöm szépen!

    VálaszTörlés